یکشنبه, 09 اردیبهشت,1403
آدرس ایمیل
info[@t]beh-zone.ir

کسب و کار موفق از ایرانی تا آمریکایی


کسب و کار موفق از ایرانی تا آمریکایی

در این بخش قرار است مشاغلی را به شما معرفی کنم که توانسته اند با یک ایده جدید یا ریسک بزرگ، به موفقیت های بزرگی برسند. شاید مطالعه این قسمت از مطلب باعث افزایش انگیزه شما یا حتی الهام گرفتنتان از ایده های موجود شود

1- آمازون

شرکت آمازون سال ها پیش به دست جف بیزوس و به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین شروع به کار کرد. اما امروز این شرکت به بزرگترین خرده فروشی جهان تبدیل شده و صاحبش را هم به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرده!

 

 

نمونه ایرانی این کسب و کار موفق، وب سایت دیجی کالاست که به صورت واسطه ای اقدام به فروش محصولات فروشنده های مختلف در سراسر کشور میکند.

نکته: اگر قرار است از این کسب و کارها ایده بگیرید، پیشنهاد میکنم وارد بازاری به بزرگی بازار آنها نشوید. بلکه در شرایط فعلی بهترین راهکار، کمک گرفتن از استراتژی نیچ مارکتینگ است. این استراتژی یعنی ورود به یک گوشه بازار و درخشیدن در آن. مثلا ورود به بازار کفش مردانه به جای ورود به کل بازار پوشاک! رقابت در بازارهای کوچک با بودجه های مالی بسیار کمتری امکان پذیر بوده و سرعت رشد بیشتری هم دارد.

 

2- movewith

یکی از بزرگترین نیازهای مردم جهان در عصر حاضر، ورزش و در ادامه، مقابله با سبک زندگی ناسالم و چاقی است. movewith یکی از استارتاپ های آمریکایی است که توانسته به خوبی این نیاز مخاطبان را شناخته و جواب خلاقانه ای هم برای آن داشته باشد. این نرم افزار به مخاطبان خودش برنامه های غذایی مربیان برتر را در کنار یک سری خدمات آموزشی دیگر ارائه میکند. این خدمات عبارتند از:

 

 

تمرین های فیزیکی مثل شنا، دو، پیاده روی و….
تمرینات آرامش بخش ذهن و روح مثل مدیتیشن و یوگا،
و…

با توجه به علاقه مردم ایران به ورزش و از طرفی کمبود زمان و البته انگیزه، به نظر شما جای خالی چنین برنامه ای حس نمیشود؟ البته راه اندازی این کسب و کار مطمئنا نیاز به تجربه در حوزه استارتاپ ها و همینطور پشتوانه مالی برای تبلیغات دارد.

 

3- functionofbeauty

شخصی سازی! اینکه شما بتوانید یک محصول را صرفا برای یک مخاطب خاص تولید کنید، یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتری است. زمانی که محصول شما برای یک نفر یا یک عده خاص تولید شود، احساس نزدیکی بین برندتان و مشتریان به وجود خواهد آمد.

این کسب و کار موفق آمریکایی هم با توجه به همین الگو، اقدام به تولید شامپوهای شخصی سازی شده میکند! شامپویی که شما از این مجموعه خریداری میکنید، با توجه به مشخصات پوست سر، مو و… تان ساخته میشود و این یعنی هر شخص شامپوی مخصوص خود با محلول خاص خودش را تحویل خواهد گرفت.

به نظر شما چه محصولاتی را میتوان به این شکل و با ترکیب خصوصی سازی شده در اختیار مشتریان قرار داد؟ به عنوان نمونه به تازگی رستوران هایی در حال راه اندازی هستند که به مخاطبان اجازه میدهند پیتزای مورد علاقه شان را خودشان را درست کنند! این رستوران ها یک اپلیکیشن در اختیار شما قرار میدهند که میتوانید به کمک آن تعیین کنید در هر لایه از پیتزای شما چه مواد اولیه ای استفاده شود.

 

4- Dia&Co

نمونه کسب و کار های موفق آمریکایی
همانطور که در بخش های قبلی هم یک اشاره کوتاه کردم، در حال حاضر نیچ مارکتینگ یکی از بهترین استراتژی ها برای ورود به بازار آنلاین و حتی غیرآنلاین است. در اصل مزیتی که نیچ مارکتینگ متوجه شما میکند این است که میتوانید در یک بازار با رقابت کمتر، با هزینه های پایین تر به درآمد برسید.

البته خیلی از کسب و کارها به کمک سود به دست آمده به کمک این استراتژی، اقدام به گسترش همان کسب و کار کوچک و ورود به گوشه های دیگر بازار هم میکنند.

در هر حال، Dia&Co یکی از استارتاپ های محبوبی است که به خوبی از این استراتژی استفاده کرده. فعالیت اصلی این استارتاپ، فروش اینترنتی لباس و علاوه بر آن اشیا تزئینی به خانم هایی است که نیازمند پوشاک سایز بزرگ هستند! 

 

 

به نظر شما در بازار ایران و در همین صنعت لباس چه گوشه هایی وجود دارد که هنوز نادیده گرفته شده اند؟ مثلا بازار فروش به مخاطبانی که به دنبال پوشاک ارزان اما عمده هستند، یا بازار فروش اینترنتی لباس های محلی یک شهر یا قوم خاص و…

 

5- wagwalking

در بخش دوم مقاله کسب و کارهای موفق به محبوبیت حیوان های خانگی اشاره کوتاهی کردم. نمیدانم اطلاع دارید یا نه، اما حیوانات خانگی برای نگهداری یک سری اصول خاص خودشان را دارند. مثلا در مورد سگ ها، این حیوانات باید همیشه بیرون آورده شده و گردش کنند؛ در غیر اینصورت حیوان دچار مشکلات روحی میشود.

با توجه به همین نیاز، استارتاپ wag در آمریکا راه اندازی شده. این استارتاپ صاحبان حیوانات خانگی را به افرادی معرفی میکند که صلاحیت داشته و میتوانند حیوانات آنها را به بیرون و گردش ببرند. به این ترتیب خانواده هایی که زمان کافی برای به گردش بردن حیوانشان ندارند، میتوانند به راحت ترین شکل ممکن این نیاز خودشان را برطرف کنند.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ چک لیست طلایی Technical SEO

 

6- discordapp

discordappنمیدانم چقدر به گیم و بازی های رایانه ای علاقه دارید، ولی خب من خودم یکی از آن خوره های بازی هستم که حتی الان هم در اوج شلوغی کارها، حاضر نیستم از این علاقه ام دست بردارم.

 

 

اگر به فضای گیمرهای ایرانی نگاه کنید، میبینید حاشیه های خالی بسیار زیادی برای پر کردن در آن هست. به عنوان مثلا یکی از بخش های خالی وجود یک سیستم استریم آنلاین (بازی و پخش آنلاین بازی) بود که به تازگی آپارات به سراغ آن رفته.

البته این فضاهای خالی صرفا به بازار ایران مربوط نیست و در بقیه کشورها هم حاشیه های پرنشده زیادی وجود دارد. discord یک استارتاپ خارجی است که یک اپلیکیشن چت مخصوص گیمرها طراحی کرده! به کمک این اپ گیمرها میتوانند ارتباط نزدیک تری با هم داشته باشند. به نظر من با توجه به جامعه بزرگ گیمرها و ایده خلاقانه discord، این اپلیکیشن در آینده میتواند به نتایج خیلی بزرگی دست پیدا کند.

 

7- Omni

همین حالا نگاهی به اطراف خانه داشته باشید، چه وسایلی دارید که مدت زیادی است از آنها استفاده نمیکنید؟ اگر بخواهم اول خودم مثال بزنم:

یک اسپیکر رایانه،
یک کتابخانه خالی،
و یک لپ تاپ!
استارتاپ omni به شما کمک میکند لوازمی که در خانه داشته و از آنها استفاده نمیکنید را به افرادی که به آنها نیاز دارند اجاره بدهید. این کسب و کار موفق در آمریکا به نتایج بزرگی دست پیدا کرده.

 

8- Lola

باز هم یک کسب و کار موفق آمریکایی به کمک استراتژی نیچ مارکتینگ! لولا یکی از برندهای فروش لوازم آرایشی است؛ اما مخاطبان این برند، خانم هایی هستند که بیشتر از زیبایی، به سلامتی خودشان اهمیت میدهند و به دنبال لوازم ارگانیک و سالم هستند.

محصولاتی که این برند عرضه میکند دقیقا مطابق نیازهای این قشر مخاطبان خاص، صرفا با استفاده از مواد اولیه طبیعی ساخته شده و قرار نیست پوست و زندگی زنان را به خطر بیندازد! و این در واقع یک نمونه بارز از ایده های پولساز در امریکا بوده که حالا تبدیل به یک کسب و کار موفق شده .

در ایران هم گاها برندهایی به وجود می آیند که ادعای تولید محصولات از مواد اولیه گیاهی را دارند اما تا جایی که من به یاد دارم، بیشترشان به خاطر وعده های غیرقابل باور یا تبلیغات نه چندان اصولی بعد از مدتی از بازار خارج میشوند! تنها کسب و کاری که دیدم در این زمینه بتواند دوام بیاورد، یک فروشگاه فیزیکی عرضه محصولات خوراکی ارگانیک در بالای شهر بود که حدود 7 سال است به فعالیتش ادامه داده!

 

9- ایسمینار

نمونه کسب و کار موفق و جدید ایرانیاحتمالا خیلی از مخاطبان این مقاله، با وب سایت ایسمینار آشنایی دارند. این سایت بزرگترین مجموعه برگزاری وبینار است که در ایران فعالیت میکند.

با توجه به اینکه در فضای کسب و کار ایران، هر روز بحث برندسازی، آموزش و بازاریابی محتوایی داغ تر میشود، جای خالی یک پلتفرم برای کمک به افراد علاقه مند به برگزاری رویدادهای آنلاین حس میشد. در این بین وب ایسمینار توانست با شناخت و پاسخگویی به این نیاز، به یک کسب و کار موفق ایرانی تبدیل شود.

 

 

در حال حاضر ماهانه صدها وبینار به کمک این سایت برگزار میشود و مخاطبان زیادی در وب فارسی آن را میشناسند. البته مسیر تبدیل شدن ایسمینار به یک کسب و کار سود ده به همین سادگی که در این مطلب خواندید نبود. این سایت مدت زیادی است که فعالیت خودش را شروع و خب در این مسیر بالا و پایین های بسیاری را هم تجربه کرده.

شاید دیگر امروز ورود به بازار برگزاری وبینار به عنوان کسب و کار خیلی بازدهی خوبی در وب فارسی نداشته باشد. اما مطمئنا در این فضای پویا که حتی یک فروشگاه عسل هم علاقه به برندسازی و آموزش دادن مخاطبانش دارد، هستند فضاهای خالی که شما بتوانید آن را پر کنید.

 

10- اپلیکیشن آمیرزا!

و در نهایت آخرین کسب و کار موفق ایرانی که میخواهم در این مقاله آن را به شما معرفی کنم، اپلیکیشن آمیرزا است. البته این صرفا یک نمونه از موفقیت اپلیکیشن هاست که با شما به اشتراک میگذارم:

اپلیکیشن آمیرزا چند سال پیش و به عنوان یک برنامه موبایل سرگرمی معرفی شد و در مدت زمان کوتاهی به دلیل خلاقیت به کار رفته در آن، توانست به موفقیت های زیادی دست پیدا کند. اگر خیلی کنجکاوید که آمار دقیق درآمد این برنامه را بدانید، باید با روابط عمومی آن ارتباط برقرار کرده و در مورد شرایط تبلیغ در اپ سوال کنید…

آمیرزادرآمد چنین اپ هایی که تعداد نصب خیلی زیادی دارند، به شدت بالاست و سود خیلی زیادی را متوجه صاحبان و بنیان گذاران آن میکند. اگر میخواهید تعداد بیشتری از این برنامه ها را ببینید، به سراغ اپلیکیشن کافه بازار رفته و به قسمت اپ های محبوب بروید. اغلب برنامه های این بخش، دقیقا همان اپلیکیشن های پر نصبی هستند که درآمدهای میلیاردی به صاحبانشان رسانده اند.

 

11- وب سایت udemy

به طور کلی کسب و کارهای فعال در حوزه آموزش، در حال حاضر درآمدهای به شدت بالایی دارند. خودتان تصور کنید یک آموزش با قیمت 15 هزار تومان منتشر شده باشد و در هر ماه صرفا 1 هزار نفر آن را بخرند. در آمد نهایی چقدر است؟

وب سایت یودمی یکی از معتبرترین وب سایت های فعال در حوزه آموزش است که در وب انگلیسی فعالیت میکند. در واقع یودمی یک مارکت پِلِیس آموزشی است. این یعنی شما هم میتوانید به زبان های مختلف آموزش های خودتان را در این وب سایت منتشر کنید. بعد از این، یودمی از درآمد فروش دوره یا دوره های شما، هزینه ای را به عنوان کارمزد کم کرده و مابقی را به شما پرداخت میکند.

نمونه ایرانی این کسب و کار جدید و موفق خارجی، وب سایت هایی مثل فرانش یا داناپ هستند. البته که درآمد سایت های ایرانی با مارکت پلیس هایی مثل یودمی و لیندا حتی قابل مقایسه هم نیست اما ممکن است در آینده ای نزدیک، نمودار رشد نمونه های ایرانی هم به سرعت بالا برود. اما به طور کلی کسب درآمد از آموزش در ایران با رشد خوبی نسبت به گذشته داشته است


12- وب سایت nam.ir

دقیقا زمانی که همه تصور میکردند دیگر دوران خرید و فروش دامنه به اتمام رسیده، وب سایت نام کارش را شروع کرد. این مجموعه هنوز به 2 سالگی خودش نرسیده اما با اینحال به خاطر ایده جذابش توانسته در همین مدت کوتاه، نظر خیلی از مخاطبان را به خودش جلب کند.

وب سایت nam.ir در حوزه فروش یا بهتر است بگویم مزایده دامنه های وب فارسی فعالیت میکند. نحوه کارش هم به این صورت است که افراد صاحب دامنه های مختلف به آن مراجعه کرده و دامنه هایشان را در معرض فروش قرار میدهند. البته راستش این مجموعه تا رسیدن به یک کسب و کار جدید و موفق پرسروصدا خیلی راه درازی دارد اما با این حال باز هم در همین مدت کوتاه، موفقیت های خوبی به دست آورده.

 

13- وب سایت کشمون

این یکی از آن کسب و کارهای جدید و موفقی است که من آن را خیلی دوست دارم. کش مون چند سال پیش فعالیتش را در حوزه فروش زعفران آغاز کرد. البته تا اینجا شاید تصور کنید که خب این یک کسب و کار جدید نیست، اما کش مون فعالیت متفاوتی دارد: این مجموعه زعفران را از کشاورز به دست شما میرساند!

در واقع ایده جذاب آنها این است که با حذف واسطه ها، هم قیمت را کاهش داده و هم کیفیت محصولِ خروجی که به دست مخاطب میرسد را افزایش دهند. علاوه بر این، پول بیشتری را هم در جیب کشاورز کنند. با نگاهی به تصور پایین، بهتر متوجه نحوه فعالیت کشمون میشوید:

کشمون نکته جذاب اینجاست که موسسان کشمون، خودشان از بچه های روستایی هستند و پدرانشان در همین شغل کاشت زعفران فعالیت میکنند. بخش اعظمی از موفقیت کشمون هم به دلیل سئو وب سایت شان است که توانسته اند به کمک آن، مخاطبان زیادی را به سمت خودشان جذب کنند.

کلام آخر
میدانم این دیدگاهم مخالف های زیادی دارد، اما به نظر من بازار کسب و کار ایران هنوز هم جای خالی و پتانسیل رشد بالایی دارد. بر خلاف کشورهای آمریکایی و اروپایی که رقابت در فضای بیزینس آنها بسیار بالاست، در ایران هنوز محصولات و خدمات های زیادی هست که کسب و کارها نتوانسته اند در آنها به خوبی جوابگوی نیاز مخاطبان باشند. بنابراین شاید بهتر باشد به جای بازارها و کسب و کارهای خیلی جدید نیم نگاهی هم به همین بازارهای فعال فعلی داشته باشیم. امیدوارم از مطالعه مقاله کسب و کارهای موفق و جدید لذت برده باشید و همیشه توجه داشته باشید که موفق شدن در هر کسب و کاری هم مانند سئو یک پروسه ادامه داره.

امتیاز شما به این مطلب چنده؟
کسب و کار موفق در ایران کسب و کار موفق خانگی سه کسب و کار موفق در کشور کسب و کار موفق در روستا کسب و کار موفق چیست بهترین ایده های کسب و کار در ایران کسب و کارهای کوچک در ایران تحقیق در مورد کسب و کار موفق کسب و کار موفق ایرانی و آمریکایی کسب درآمد میلیونی با 5000 تومان درآمد میلیونی در روز آموزش درآمد میلیونی از اینترنت درآمد میلیونی از اینترنت کار در خانه با درآمد میلیونی کسب درآمد میلیونی از اینترنت در 7 روز درامد میلیونی رایگان کسب درآمد از اینترنت روزانه ۳ میلیون درآمد میلیونی در روستا درآمد میلیونی با گوشی درآمد میلیونی در منزل درآمد میلیونی روزانه درآمد میلیونی با بازی درآمد میلیونی با اسنپ درآمد میلیونی از اینستاگرام درآمد میلیونی از آپارات درآمد میلیونی با فتوشاپ درآمد میلیونی محصولات شرکت آمازون سایت شرکت آمازون شرکت آمازون ایران شرکت آمازون چیست شرکت آمازون کانادا رقبای شرکت آمازون خرید از شرکت آمازون شرکت آمازون آلمان شرکت آمازون در ایران شرکت آمازون جف بزوس شرکت آمازون در کدام کشور است شرکت آمازون در انگلیس شرکت آمازون انبار شرکت آمازون در آمریکا شرکت آمازون سه کسب و کار موفق در ایران کسب و کارهای جدید در ایران کسب و کار موفق ایرانی آمریکایی

نظرات کاربران


بیشتر بخوانید
ساباط های یزد،ویژگی معماری زیست بوم های گرمسیری و کویری
«ساباط» در لغت به معنای راهرو، دالان و سقفی است که در گذشته بر روی کوچه‌ها و معابر ساخته می شده و برای ساخت این سازه، معماران یزدی نه تنها تمام جوانب را در ساخت داخل خانه در نظر می گرفتند، بلکه در سا...
ادامه مطلب >
با میوه اژدها، خواص و نحوه خوردن آن آشنا شوید 
مردم بیشتر از چهره جالب این میوه خوششان می آید و البته گفته می شود که خواص متعددی نیز دارد. به همین خاطر، برای اینکه بیشتر با این میوه گرمسیری آشنا شوید، به طور کامل در مورد آن برایتان توضیح داده ایم...
ادامه مطلب >
معرفی شغل درودگری
نجاری یا درودگری حرفه ای است که در گروه صنایع چوب قرار میگیرد.سازندگان در و پنجره چوبی، مبلمان، کابینت و اشیائ تزئینی چوبی همگی را میتوان به عنوان نجار شناخت. همچنین کسانی که به کنده کاری روی چوب می ...
ادامه مطلب >
نحوه اجرای بازی محلی آسیاب بچرخ
بازی محلی آسیاب بچرخ از بازی‌های محلی و قدیمی کشور عزیزمان ایران است. این بازی را میتوان با تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان در فضای باز یا بسته کرد.
ادامه مطلب >
معرفی بازی اسم روی پیشانی ونحوه انتخاب اسم
بازی اسم روی پیشانی یکی از بازی‌های هیجان انگیز دسته جمعی است که می‌تواند اوقات خوشی را برای شما و دوستانتان در مهمانی‌ها و جشن تولد‌ها رقم بزند. نکته اصلی برای شاد و مهیح بودن این بازی، انتخاب کلمات...
ادامه مطلب >
برای درد پنچه پا چه حرکاتی مفید است؟
راه کارهای درمانی فیزیوتراپی و درمان فیزیکی متعددی برای توانبخشی پاشنه پا و بهبود درد وجود دارد از جمله حرکات کششی و ورزشی مخصوص بهبود آسیب ها و دردهای پاشنه پا که در این مقاله برخی از آنها را بررسی ...
ادامه مطلب >
آشنایی با بازی محلی چاله شیطان
بازی چاله شیطان را می‌توان ترکیبی از بازی‌های بولز یا بولینگ روی چمن (Bowls)، گلف و بیلیارد دانست. بازیکنان باید توپ خود را در چاله‌های خاصی بیندازند که هر چاله، امتیاز یا جریمه خاص خود را دارد. بازی...
ادامه مطلب >
آموزش بازی مافیا
مافیا که به عنوان گرگینه هم شناخته می‌شود، یک بازی گروهی و استدلالی است که جنگ میان یک اقلیت آگاه و یک اکثریت ناآگاه را شبیه‌سازی می‌کند.
ادامه مطلب >
بیوگرافی نیما نکیسا از دروازه بانی تا خوانندگی
نیما نکیسا (زاده ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران) دروازه‌بان بازنشسته فوتبال و خواننده ایرانی است که مدتی عضو تیم ملی فوتبال ایران بود.
ادامه مطلب >